Μινώταυρος

10/10/2018 16:00


αφίσα


 

Μια ζωγραφική τοιχογραφία από τον εικαστικό καλλιτέχνη Μανώλη Αναστασάκο. Το έργο διαχειρίζεται τα τέσσερα επίπεδα και τις οχτώ σκάλες του κλιμακοστασίου της οδού Περικλέους. Οι σκάλες για τον Αναστασάκο συμβολίζουν πάντα την όποια άνοδο και την όποια κάθοδο της ανθρώπινης φύσης. Ο Μινώταυρος για τον Αναστασάκο είναι μια τέτοια άνοδο και μια τέτοια κάθοδο συνάμα. 
Η μονοθεματική αυτή ζωγραφική τοιχογραφία παρουσιάζει έναν Μινώταυρο κατακερματισμένο στην βάση του Κλιμακοστασίου ,ο οποίος συντονίζει με το πόδι του ρυθμικά μια καμπάνα η οποία βρίσκεται στην κορυφή του κλιμακοστασίου.

Μέσω αυτών των αναφορικών συμβόλων ο Αναστασάκος ενώνει την αρχέγονη πριμιτιβιστική Κρητη με την σύγχρονη ελληνική θρησκεία του σήμερα.  Ο αναφορικός κατακερματισμός της μονοθεματικής αυτής τοιχογραφίας συμβολίζει τις περιοδικές αναταραχές τόσο της ανθρώπινης φύσης οσο και της ανθρώπινης θρησκείας.
Έτσι λοιπόν η όποια άνοδο και η όποια κάθοδο του εκάστοτε ταξιδιώτη στο κλιμακοστάσιο αυτό, συμβολίζει την προσωπική βούληση και το ταξίδι σε ένα κοινό μα και τόσο διαφορετικό κόσμο μέσα στο χρόνο, στην θρησκεία, στην ανθρώπινη φύση και στον Ελληνικό-Κρητικό μύθο. 

 

 

Δικαιολογητικά πολιτικού γάμου

04/09/2018 14:21

Πατάνια δια χειρός Μαρίας Καμπάνου | Traditional handcrafted blanket by Maria Kampanou

18/07/2018 16:15



Ειρήνη Μπολανάκη, Πατάνια δια χειρός Μαρίας Καμπάνου, τέλη 19ου αιώνα, Κριτσά
H τοιχογραφία της Ειρήνης Μπολανάκη βασίζεται στο υφαντό μοτίβο μιας πατάνιας, υφαντής κουβέρτας δηλαδή, από την περιοχή του Κριτσά. Το μοτίβο μεταφέρεται από το οργανικό υλικό της κουβέρτας στον τοίχο, μεγεθύνεται και βγαίνει από την ιδιωτικότητα της εστίας στον δημόσιο χώρο, διατηρώντας τον έμφυλο χαρακτήρα της καλλιτεχνικής χειρονομίας, από την ύφανση της Μαρίας Καμπάνου στη ζωγραφική της Ειρήνης Μπολανάκη.  
H Ειρήνη Μπολανάκη γεννήθηκε στην Κρήτη. Το 2004 ξεκίνησε να σπουδάζει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών του ΑΠΘ. Έχει εργαστεί ως ζωγράφος σκηνικών σε κινηματογραφικές, τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές. Ζει και εργάζεται στον Άγιο Νικόλαο.

Ειρήνη Μπολανάκη, Πατάνια δια χειρός Μαρίας Καμπάνου, τέλη 19ου αιώνα, Κριτσά

H τοιχογραφία της Ειρήνης Μπολανάκη βασίζεται στο υφαντό μοτίβο μιας πατάνιας, υφαντής κουβέρτας δηλαδή, από την περιοχή του Κριτσά. Το μοτίβο μεταφέρεται από το οργανικό υλικό της κουβέρτας στον τοίχο, μεγεθύνεται και βγαίνει από την ιδιωτικότητα της εστίας στον δημόσιο χώρο, διατηρώντας τον έμφυλο χαρακτήρα της καλλιτεχνικής χειρονομίας, από την ύφανση της Μαρίας Καμπάνου στη ζωγραφική της Ειρήνης Μπολανάκη.  

H Ειρήνη Μπολανάκη γεννήθηκε στην Κρήτη. Το 2004 ξεκίνησε να σπουδάζει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών του ΑΠΘ. Έχει εργαστεί ως ζωγράφος σκηνικών σε κινηματογραφικές, τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές. Ζει και εργάζεται στον Άγιο Νικόλαο.


-


Eirini Bolanaki / Traditional handcrafted blanket by Maria Kampanou, late 19th century, village of Kritsa    

This mural by Eirini Bolanaki was inspired by the woven motif of a traditional handcrafted blanket from the village of Kritsa. The motif leaves the organic material of the blanket to be placed on the wall, it is magnified and escapes the privacy of the house to reach the public space. The art of the weaver, Maria Kampanou, permeates the art of the painter, Eirini Bolanaki. 

Eirini Bolanaki was born in Crete. In 2004 she started studying at the School of Applied and Visual Arts, Aristotle University of Thessaloniki. She has worked as a set painter in folms, television series and theatre plays. She lives and works in Agios Nikolaos.    




 

Έπεα Πτερόεντα | Winged Words

18/07/2018 16:13


Περσεφόνη Νικολακοπούλου, Έπεα Πτερόεντα

Ένας λαβύρινθος από φτερά. Ανακαλούν το σώμα στο οποίο δεν ανήκουν πια. Απώλεια και πτώση, κλιμάκωση και ανάταση, τα φτερά και οι σκάλες είναι στενά δεμένα σύμβολα στις μυθολογίες όλου του κόσμου.  «Ούτος ο άνθρωπος ο παροξύνων την γην, ο σείων βασιλείς;» λέει ο Προφήτης Ησαΐας για τον Εωσφόρο, τον πρώτο μεταξύ των Αγγέλων που έχασε τα φτερά του και εκδιώχθηκε. «Αυτός είναι λοιπόν ο άνθρωπος που τάραξε τη γη κι απείλησε τους βασιλείς;» Τα φτερωτά λόγια, η στερεοτυπική έκφραση που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για να εισάγει τον λόγο των ηρώων του, είναι η κληρονομιά όλων των ανθρώπων που ταράσσουν τη γη, που κατακρημνίζονται στις σκάλες, που ανοίγουν όμως πάλι τα φτερά τους.

Η Περσεφόνη Νικολακοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας (2016) και της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών «Ορνεράκης» (2010). Είναι εικαστικός και performer. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικά performances στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις. Παράλληλα ασχολείται με την εκπαίδευση, την παιδική εικονογράφηση και τη σκηνογραφία. Eίναι μέλος της ομάδας The Girls.


-


 

Persephone Nikolakopoulou / Winged Words
A labyrinth made of wings. They recall the body to which they do not belong anymore. Loss and fall, escalation and uplifting, wings are steps are closely interrelated symbols in mythologies all over the world.    Ένας λαβύρινθος από φτερά. Ανακαλούν το σώμα στο οποίο δεν ανήκουν πια. Απώλεια και πτώση, κλιμάκωση και ανάταση, τα φτερά και οι σκάλες είναι στενά δεμένα σύμβολα στις μυθολογίες όλου του κόσμου. “Is this the man who made the earth tremble, who made kingdoms quake?”, asks Isaiah about Lucifer, the first among all Angels who lost his wings and was expelled from Heaven. Winged Words, the stereotypical phrase used by Homer to give the word to the characters of his epic, are the legacy of all men who cause the earth to tremble, who fall down the steps but never fail to reopen their wings.    
Persephone Nikolakopoulou was born in Athens. She graduated from the Athens School of Fine Arts (2016) and from the “Ornerakis” School of Applied Arts (2010).  She is a visual artist and a performer and has taken part in collective performances and collective and solo exhibitions in Greece and abroad. She works in education, as a children’s illustrator and as a set designer and she is also a member of the group The Girls. 

Persephone Nikolakopoulou / Winged Words

A labyrinth made of wings. They recall the body to which they do not belong anymore. Loss and fall, escalation and uplifting, wings are steps are closely interrelated symbols in mythologies all over the world.    Ένας λαβύρινθος από φτερά. Ανακαλούν το σώμα στο οποίο δεν ανήκουν πια. Απώλεια και πτώση, κλιμάκωση και ανάταση, τα φτερά και οι σκάλες είναι στενά δεμένα σύμβολα στις μυθολογίες όλου του κόσμου. “Is this the man who made the earth tremble, who made kingdoms quake?”, asks Isaiah about Lucifer, the first among all Angels who lost his wings and was expelled from Heaven. Winged Words, the stereotypical phrase used by Homer to give the word to the characters of his epic, are the legacy of all men who cause the earth to tremble, who fall down the steps but never fail to reopen their wings.    

Persephone Nikolakopoulou was born in Athens. She graduated from the Athens School of Fine Arts (2016) and from the “Ornerakis” School of Applied Arts (2010).  She is a visual artist and a performer and has taken part in collective performances and collective and solo exhibitions in Greece and abroad. She works in education, as a children’s illustrator and as a set designer and she is also a member of the group The Girls. 

 

 

Σκάλες | Steps

18/07/2018 16:11


 

Λίζη Καλλιγά, Σκάλες
Οι «Σκάλες» της Λίζης Καλλιγά είναι ένα βίντεο που καταβυθίζεται στην ιστορία της τέχνης για να ανασύρει σκάλες, σκάλες από καλλιτέχνες της αρχαιότητας μέχρι καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες και σκηνοθέτες του σήμερα. Τα έργα του βίντεο εστιάζουν άλλοτε στη σκάλα ως μορφή, στις σκιές που δημιουργεί το φως με τις αναβαθμίδες, στην κλιμάκωση και την αποκλιμάκωση των όγκων. Άλλοτε εστιάζουν στη σκάλα ως λειτουργία, στην τεχνική λύση που καλύπτει πρόχειρα ή με αισθητική μέριμνα, με αριστοτεχνικό ή ακατέργαστο τρόπο τις υψομετρικές διαφορές για τον περιπατητή. Άλλοτε αναδεικνύουν τον σωματικό κόπο που χρειάζεται για να τις ανεβεί κανείς και άλλοτε την υπερβατολογική διάσταση της κλίμακας. Το βίντεο της Καλλιγά φέρνει στον δημόσιο χώρο ό,τι πιο οικείο έχει κανείς: τον λογαριασμό του στα social media. Για να μάθει ο θεατής ποια σκάλα είναι ποιου καλλιτέχνη, αρκεί να σκανάρει το QR για να μεταφερθεί στον Φάκελο με τις Σκάλες του λογαριασμού της Καλλιγά στο facebook.
Η Λίζη Καλλιγά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1943 και από το 1975 έως το 1980 σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και New York Studio School. Προσανατολίστηκε από τα πρώτα της βήματα στη φωτογραφία, έχει ωστόσο ασχοληθεί και με τη χαρακτική, τις εγκαταστάσεις, τα πολυμέσα κτλ. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις με τελευταία τις «Παράξενες Ιστορίες. Σχέδια από το Κινεζικό σπουδαστήριο του Pu Songling», πενήντα σχέδια εμπνευσμένα από το έργο του Κινέζου συγγραφέα του 17ου αιώνα. Η Λίζη Καλλιγά ζει και εργάζεται στην Αθήνα και τις Σπέτσες.

Λίζη Καλλιγά, Σκάλες

Οι «Σκάλες» της Λίζης Καλλιγά είναι ένα βίντεο που καταβυθίζεται στην ιστορία της τέχνης για να ανασύρει σκάλες, σκάλες από καλλιτέχνες της αρχαιότητας μέχρι καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες και σκηνοθέτες του σήμερα. Τα έργα του βίντεο εστιάζουν άλλοτε στη σκάλα ως μορφή, στις σκιές που δημιουργεί το φως με τις αναβαθμίδες, στην κλιμάκωση και την αποκλιμάκωση των όγκων. Άλλοτε εστιάζουν στη σκάλα ως λειτουργία, στην τεχνική λύση που καλύπτει πρόχειρα ή με αισθητική μέριμνα, με αριστοτεχνικό ή ακατέργαστο τρόπο τις υψομετρικές διαφορές για τον περιπατητή. Άλλοτε αναδεικνύουν τον σωματικό κόπο που χρειάζεται για να τις ανεβεί κανείς και άλλοτε την υπερβατολογική διάσταση της κλίμακας. Το βίντεο της Καλλιγά φέρνει στον δημόσιο χώρο ό,τι πιο οικείο έχει κανείς: τον λογαριασμό του στα social media. Για να μάθει ο θεατής ποια σκάλα είναι ποιου καλλιτέχνη, αρκεί να σκανάρει το QR για να μεταφερθεί στον Φάκελο με τις Σκάλες του λογαριασμού της Καλλιγά στο facebook.

Η Λίζη Καλλιγά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1943 και από το 1975 έως το 1980 σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και New York Studio School. Προσανατολίστηκε από τα πρώτα της βήματα στη φωτογραφία, έχει ωστόσο ασχοληθεί και με τη χαρακτική, τις εγκαταστάσεις, τα πολυμέσα κτλ. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις με τελευταία τις «Παράξενες Ιστορίες. Σχέδια από το Κινεζικό σπουδαστήριο του Pu Songling», πενήντα σχέδια εμπνευσμένα από το έργο του Κινέζου συγγραφέα του 17ου αιώνα. Η Λίζη Καλλιγά ζει και εργάζεται στην Αθήνα και τις Σπέτσες.


-


Lizi Kalliga / Steps

Steps by Lizi Kalliga is a video clip which plunges into art history to locate steps. Steps by artists of the Antiquity and contemporary artists, architects and directors. The works presented in the video clip focus on steps as a form, on the shades created during by the interaction between steps and light, on the escalation and de-escalation of volume. In other cases the works focus on steps as a functional construction, as a technical solution which addresses, sloppily or in more aesthetically sophisticated ways, skillfully or clumsily, the problem of the differences in height for walkers. They sometimes highlight the burden of walking up the steps or the transcendental dimension of scale. Kalliga’s video clip brings to the public space our most intimate possession: our social media profile. To find out who created each set of steps you need to scan the QR code to be redirected to the Steps Folder in Kalliga’s Facebook profile. 

Lizi Kalliga was born in Athens in 1943 and between 1975 and 1980 she studied in the School of Fine Arts and in the New York Studio School. In the early stages of her career she focused on Photography, however she has also worked with engraving, installations, multimedia etc.   She has taken part in numerous collective or solo exhibitions. Her last exhibition was “Strange Stories. Drawings from the Chinese Studio of Pu Songling», fifty drawings inspired  by the works of the 17th-century Chinese writer. Lizi Kalliga lives and works in Athens and the island of Spetses.    


 

Με θέα στη θάλασσα | With a sea view

18/07/2018 16:09


 

Αγγελική Σβορώνου, Με θέα στη θάλασσα
Πέντε φωτογραφίες τυπωμένες σε διαφανές πλεξιγκλάς που αντιστοιχούν σε πέντε δημοφιλείς τρόπους να βλέπουμε τη θάλασσα, κάποιoι που χρονολογούνται εδώ και 200 χρόνια και κάποιoι της τελευταίας δεκαετίας. Μια κλασική ψαράδικη σκηνή του Κωνσταντίνου Βολανάκη, ζωγράφου του 19ου αιώνα από το Ρέθυμνο, που εισήγαγε τη θεματολογία της θαλασσογραφίας στην ελληνική ζωγραφική∙ ένα έργο του Katsushika Hokusai, του σπουδαίου Ιάπωνα ζωγράφου του 19ου αιώνα, κορυφαίου εκπροσώπου των Ukiyo-e (εικόνων του ρευστού κόσμου)∙ ένας ναΐφ πίνακας, μέρος της οικογενειακής κληρονομιάς της Σβορώνου, καμωμένος μάλλον από μια θεία - ερασιτέχνη ζωγράφο∙ μια φωτογραφία της ίδιας της Σβορώνου από την τουριστική ζωή ενός επαρχιακού παραλιακού θέρετρου που θα μπορούσε να βρίσκεται στη βόρεια Κρήτη∙ και μια φωτογραφία της Ειρήνης Βουρλούμη από τις προσφυγικές μετακινήσεις στο Αιγαίο. Πέντε βλέμματα προς τη θάλασσα που διαμεσολαβούν το βλέμμα μας προς τη θάλασσα. 
Η Αγγελική Σβορώνου γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας. Από το 2002 ως το 2006 πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές φωτογραφίας στο London College of Communication και στο University of East London στο Λονδίνο. Ενεργό μέλος καλλιτεχνικών συλλογικοτήτων όπως η ομάδα Φιλοπάππου και το Depression Era, έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Αγγελική Σβορώνου, Με θέα στη θάλασσα

Πέντε φωτογραφίες τυπωμένες σε διαφανές πλεξιγκλάς που αντιστοιχούν σε πέντε δημοφιλείς τρόπους να βλέπουμε τη θάλασσα, κάποιoι που χρονολογούνται εδώ και 200 χρόνια και κάποιoι της τελευταίας δεκαετίας. Μια κλασική ψαράδικη σκηνή του Κωνσταντίνου Βολανάκη, ζωγράφου του 19ου αιώνα από το Ρέθυμνο, που εισήγαγε τη θεματολογία της θαλασσογραφίας στην ελληνική ζωγραφική∙ ένα έργο του Katsushika Hokusai, του σπουδαίου Ιάπωνα ζωγράφου του 19ου αιώνα, κορυφαίου εκπροσώπου των Ukiyo-e (εικόνων του ρευστού κόσμου)∙ ένας ναΐφ πίνακας, μέρος της οικογενειακής κληρονομιάς της Σβορώνου, καμωμένος μάλλον από μια θεία - ερασιτέχνη ζωγράφο∙ μια φωτογραφία της ίδιας της Σβορώνου από την τουριστική ζωή ενός επαρχιακού παραλιακού θέρετρου που θα μπορούσε να βρίσκεται στη βόρεια Κρήτη∙ και μια φωτογραφία της Ειρήνης Βουρλούμη από τις προσφυγικές μετακινήσεις στο Αιγαίο. Πέντε βλέμματα προς τη θάλασσα που διαμεσολαβούν το βλέμμα μας προς τη θάλασσα. 

Η Αγγελική Σβορώνου γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας. Από το 2002 ως το 2006 πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές φωτογραφίας στο London College of Communication και στο University of East London στο Λονδίνο. Ενεργό μέλος καλλιτεχνικών συλλογικοτήτων όπως η ομάδα Φιλοπάππου και το Depression Era, έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 


-


Angeliki Svoronou / With a sea view 

Five photos printed in transparent Plexiglass, five popular ways to look at the sea. Some dating back to the 19th century, others of the last decade. A typical fishing setting by Konstantinos Volanakis, a 19th-century painter from Rethymnon, who introduced thalassography into Greek painting. A work by Katsushika Hokusai, great 19th-century Japanese painter and leading figure of Ukiyo-e (pictures of the floating world). A naif painting, probably a work by an aunt-amateur painter, which was passed on to Svoronou. A photo by the artist herself of the life in a seaside resort which could be anywhere in northern Crete. A photo by Eirini Vourloumi of the refugee flows in the Aegean Sea. Five glances at the sea which mediate our own glance at the sea.       

Angeliki Svoronou was born in Athens and studied painting at the Athens School of Fine Arts. She holds an MA in Photography by the London College of Communication and the University of East London. She is an active member of artist collectives such as Filopappou group and Depression Era and she has taken part in more than fifty art exhibitions in Greece and abroad.  


 

Φιγούρες | Figures

18/07/2018 16:08


Έλλη Φωτοπούλου, Φιγούρες

Σκληρές και συγχρόνως εύκαμπτες ανθρώπινες μορφές που δονούνται από τον αέρα, τα έργα της Φωτοπούλου είναι φτιαγμένα από λυγισμένες μεταλλικές βέργες σαν γλυπτική μονοκοντυλιά. Φασματικοί και φευγαλέοι κάτοικοι που συνομιλούν με τα σιωπηλά κτίρια που περιβάλλουν τη σκάλα, τεκμήρια, όπως κάθε κτίριο, της ιστορίας της πόλης.

Η Έλλη Φωτοπούλου είναι φοιτήτρια της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και το έργο της έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.


-


 

Elli Fotopoulou / Figures
Human figures vibrating in the air. Both rigid and flexible. The works by Elli Fotopoulou are made of bent metal bars just like a single-stroked sculpture. Spectral fleeting residents engaging in a dialogue with the silent buildings surrounding the steps. Buildings which provide a testimony of the city’s history, as all buildings do.          
Elli Fotopoulou is currently an undergraduate student at the School of Fine Arts and her work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN).  

Elli Fotopoulou / Figures

Human figures vibrating in the air. Both rigid and flexible. The works by Elli Fotopoulou are made of bent metal bars just like a single-stroked sculpture. Spectral fleeting residents engaging in a dialogue with the silent buildings surrounding the steps. Buildings which provide a testimony of the city’s history, as all buildings do.          

Elli Fotopoulou is currently an undergraduate student at the School of Fine Arts and her work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN).  

 

Τοπίο υπό αναστολή | Suspended townscape

18/07/2018 16:05


 

Ευγενία Αντωνίου, Τοπίο υπό αναστολή
Ισχυρό αρχιτεκτονικό στοιχείο της ελληνικής αστικής αρχιτεκτονικής οι αναμονές, δηλαδή οι σιδερόβεργες που εξέχουν από το μπετόν στις ταράτσες προκειμένου να προετοιμάσουν μια μελλοντική ανύψωση του κτιρίου, στο έργο της Ευγενίας Αντωνίου κατεβαίνουν στη σκάλα και συνθέτουν ένα σκληρό πλέγμα, βάση για τα αναρριχώμενα φυτά που θα το καλύψουν με την πάροδο του χρόνου. Η αναμονή του κτιρίου γίνεται εδώ αναμονή της βλάστησης.
Η Ευγενία Αντωνίου γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πελοπόννησο. Αποφοίτησε από το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και φοιτά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Το έργο της έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.

Ευγενία Αντωνίου, Τοπίο υπό αναστολή

Ισχυρό αρχιτεκτονικό στοιχείο της ελληνικής αστικής αρχιτεκτονικής οι αναμονές, δηλαδή οι σιδερόβεργες που εξέχουν από το μπετόν στις ταράτσες προκειμένου να προετοιμάσουν μια μελλοντική ανύψωση του κτιρίου, στο έργο της Ευγενίας Αντωνίου κατεβαίνουν στη σκάλα και συνθέτουν ένα σκληρό πλέγμα, βάση για τα αναρριχώμενα φυτά που θα το καλύψουν με την πάροδο του χρόνου. Η αναμονή του κτιρίου γίνεται εδώ αναμονή της βλάστησης.

Η Ευγενία Αντωνίου γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πελοπόννησο. Αποφοίτησε από το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και φοιτά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Το έργο της έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.


-


Evgenia Antoniou / Suspended townscape

Column starter bars, that is, concrete reinforcement iron bars which protrude from concrete on roofs to serve as the starting point of the construction of an additional floor, are a common architectural element of Greek urban architecture. In Evgenia Antoniou’s work they are placed on the steps to form a hard grid and a base for climbing plants which would eventually cover it over time. Thus, what used to serve as the starting point of construction becomes the starting point of vegetation.   

Evgenia Antoniou was born in Athens and raised in the Peloponnese. She graduated from the Department of Information & Communication Systems Engineering, University of the Aegean. She is currently an undergraduate student at the School of Fine Arts. Her work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN).   


 

Εντοιχισμένες διακοπές | Walled Vacations

18/07/2018 15:02


Κλειτία Κοκαλάρι, Εντοιχισμένες διακοπές

Οι εντοιχισμένες διακοπές της Κλειτίας Κοκαλάρι, σαν να σφήνωσαν φουσκωτά ενθύμια καλοκαιριού σε μια χωροχρονική πύλη που κατάπιε τους παραθεριστές, είναι ένα μνημείο για τη σκληρότητα των υλικών της πόλης γύρω και τα εφήμερα, χρηστικά, διασκεδαστικά αντικείμενα της παραλίας μας.

Η Κλειτία Κοκαλάρι μεγάλωσε στην Αθήνα. Το 2008 τελείωσε σπουδές στον σχεδιασμό ενδυμάτων και εργάστηκε ως ενδυματολόγος και διακοσμήτρια καταστημάτων. Από το 2014 είναι φοιτήτρια της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και το έργο της έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.


-


Kleitia Kokalari / Walled Vacations   

Kletia Kokalari’s Walled Vacations is a monument to the roughness of the materials used in our cities and to all ephemeral, practical and amusing objects of our beaches. It is like some inflatable summer souvenirs got stuck in a spatio-temporal gate which swallowed all vacationers.      

Kleitia Kokalari was raised in Athens. In 2008 she finished studying fashion design and she then worked as a costume designer and visual merchandiser. Since 2014 she has been studying at the School of Fine Arts. Her work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN).  



 

Kleitia Kokalari / Walled Vacations   
Kletia Kokalari’s Walled Vacations is a monument to the roughness of the materials used in our cities and to all ephemeral, practical and amusing objects of our beaches. It is like some inflatable summer souvenirs got stuck in a spatio-temporal gate which swallowed all vacationers.      
Kleitia Kokalari was raised in Athens. In 2008 she finished studying fashion design and she then worked as a costume designer and visual merchandiser. Since 2014 she has been studying at the School of Fine Arts. Her work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN).  

 

 

Να κατεβώ εθυμήθην I remembered to descend

18/07/2018 14:57


 

Αντώνης Βασιλάκης, Να κατεβώ εθυμήθην
Ο Αντώνης Βασιλάκης μεταγράφει εικαστικά το πρώτο μέρος του έργου του Μπεργαδή Απόκοπος σε πινακίδες που θυμίζουν οδική σήμανση. Ο Απόκοπος του Μπεργαδή είναι ένα από τα παλαιότερα κείμενα της Κρητικής Αναγέννησης και τυπώθηκε για πρώτη φορά το 1509. Είναι μια ονειρική κάθοδος προς τον Άδη, συγχρόνως κριτική της εξουσίας της εποχής και στοχασμός για τα ανθρώπινα. Ο Βασιλάκης μεταφέρει την κάθοδο στον Άδη στην κάθοδο της σκάλας που κατεβαίνει στη λίμνη. Ο τίτλος του έργου είναι διασκευή του πρώτου στίχου του Απόκοπου: «Μιαν από κόπου ενύσταξα, να κοιμηθώ εθυμήθην».
Ο Αντώνης Βασιλάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σπούδασε θέατρο στην Ανώτερη δραματική σχολή «Αρχή» ενώ τώρα φοιτά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου ζει και εργάζεται. Το έργο του έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.

Αντώνης Βασιλάκης, Να κατεβώ εθυμήθην

Ο Αντώνης Βασιλάκης μεταγράφει εικαστικά το πρώτο μέρος του έργου του Μπεργαδή Απόκοπος σε πινακίδες που θυμίζουν οδική σήμανση. Ο Απόκοπος του Μπεργαδή είναι ένα από τα παλαιότερα κείμενα της Κρητικής Αναγέννησης και τυπώθηκε για πρώτη φορά το 1509. Είναι μια ονειρική κάθοδος προς τον Άδη, συγχρόνως κριτική της εξουσίας της εποχής και στοχασμός για τα ανθρώπινα. Ο Βασιλάκης μεταφέρει την κάθοδο στον Άδη στην κάθοδο της σκάλας που κατεβαίνει στη λίμνη. Ο τίτλος του έργου είναι διασκευή του πρώτου στίχου του Απόκοπου: «Μιαν από κόπου ενύσταξα, να κοιμηθώ εθυμήθην».

Ο Αντώνης Βασιλάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σπούδασε θέατρο στην Ανώτερη δραματική σχολή «Αρχή» ενώ τώρα φοιτά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου ζει και εργάζεται. Το έργο του έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.


-


Antonis Vasilakis / I remembered to descend 

Antonis Vasilakis provides an artistic transcription of the first part of the renaissance poem Apokopos by Bergadis into signs which resemble road signs. The poem Apokopos by Bergadis is one of the oldest texts of the Cretan Renaissance and was first printed in 1509. It is a dreamlike, almost surreal, descent to Hades, a reflection on human nature and a critisism of power. Vasilakis sees the descent to the lake of Agios Nikolaos as the descent to Hades in Apokopos. The title of the work is an adaptation of the first verse of Apokopos: “I got tired of the labour and I remembered to fall asleep”.  

Antonis Vasilakis was born in Heraklion, Crete. He studied Theatre at “Arhi” superior Drama School and he is currently an undergraduate student at the Athens School of Fine Arts. He lives and works in Athens. His work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN).     


 

Το μεγάλο σημείο | The Big Spot

18/07/2018 14:51

 


Θάνος Καρδούλας, Το μεγάλο σημείο

Με πρόσχημα την προβολή και τη δημιουργία ενός χρυσού κύκλου στις σκάλες της οδού Φιλελλήνων, ο Θάνος Κάρδουλας άρχισε να συνομιλεί και να ακούει τη γειτονιά, μια ιδιαίτερη γειτονιά, παράδειγμα συμμετοχικού σχεδιασμού, καθώς τα χαρακτηριστικά παρτέρια με τα λουλούδια στη μέση του δρόμου τα ποτίζουν και τα συντηρούν οι ίδιοι οι περίοικοι. Όπως το χρυσό σχήμα του κύκλου πάνω στις σκάλες που μεταβάλλεται ανάλογα με τη θέση του θεατή, έτσι και η γειτονιά αλλάζει ανάλογα με την ματιά του καθενός. Τέλος, χρυσοβαμμένα χαρούπια τα οποία μπορούν να πάρουν μαζί τους οι θεατές δημιουργούν ένα εφήμερο γλυπτό πάνω στη σκάλα που θυμίζει την ιστορία του πολύτιμου αυτού φυτού. Από την ελληνιστική του ονομασία «κέρατον» προέρχεται η λέξη καράτι, αρχαία μονάδα μέτρησης, καθώς ο καρπός της χαρουπιάς έχει σχεδόν σταθερό βάρος. Ένα άλμπουμ με φωτογραφίες γειτόνων βρίσκεται στο Λαογραφικό Μουσείο Λασιθίου.

Ο Θάνος Κάρδουλας γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Είναι απόφοιτος του Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου και φοιτά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Το έργο του έχει προκύψει ως μέρος της συνεργασίας του ΠΑΟΔΑΝ με την ΑΣΚΤ.



Thanos Kardoulas / The Big Spot

With a view to projecting and creating a golden circle on the steps of Filellinon street, Thanos Kardoulas engaged in a dialogue with this quite particular neighborhood which is a fine example of participatory planning since its characteristic flowerbeds are being watered and looked after by the nearby residents. The change in the shape of the circle on the steps in relation to the angle that is being viewed from reflects the different perspective of the neighbourhood shared by each resident. Finally, the gold painted carobs, left for the visitors to pick, create an ephemeral sculpture on the steps which reminds us of the long history of this precious tree. During the Hellenistic Age, the carob was called “keraton” which, in turn, gave us the word “carat”, an ancient unit of mass, since it was believed that there was very little variance in the mass distribution of carob seeds. A photo album of the nearby residents is found in the Folk Museum of Lasithi. 

Thanos Kardoulas was born and raised in Trikala, Thessaly. He graduated from the Preparatory and Vocational School of Fine Arts in Panormos, Tinos. He is currently an undergraduate student at the School of Fine Arts. His work is the result of the collaboration between the School of Fine Arts and the Culture and Sports Organisation of Agios Nikolaos (PAODAN). 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

24/03/2016 10:56

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ